lördag 6 mars 2010

Pastell i köket

Kommer ni ihåg vårt vit gråa kök?Nu har vi pimpat köket med pastell. Vi har Vår i vårt kök i nu , även om det dröjer lite ute.
En sak som jag tycker är roligt är att ändra lite inredning efter årstiderna. Jag har i huvudsak använt färgerna rosa ,grönt och lite turkos, som jag tycker har väldigt mycket vårkänsla i sig.
Röda detaljer har jag redan i våra köksapparater.
Härligt med tulpaner
De rosa och gröna sakerna som jag pimpade köket med, har jag köpt på Åhlens och Lagerhaus
Min man tyckte att diskborsten var gräslig. Nej den är inte gräslig bara gräsgrön sa jag:-)

10 kommentarer:

Butik Östergården sa...

Ja nu vill man plocka in lite färg bland allt det vita. Har blivit så förtjust i ljusa pasteller, särskilt på porslin och ljus. Det ser ut att bli en härligt solig dag idag med.

Vi har fullt upp med att måla i utbyggnaden i helgen.

Önskar dig en solig dag!

Kram Helen

Lily sa...

Hej!
Tack för dina rara kommentarer hos mig!
Ja, nu känner man verkligen för våren och pasteller, älskar rosa, turkos och lite grönt!

Var och köpte lite tulpaner igår... :D

Ha en underbar helg
Kram Lily

Mycket annat & lite betong sa...

Tänk vad lite färg på småsaker kan förändra. Vad bra det är med en neutral grund. Ert kök blev verkligen fint.
De vita kuddarna var också jättefina. Det är ju synd att ha broderade lakan gömda i linneskåpet.

Trevlig helg! Solen skiner!
Agneta

Bettan sa...

Hej!
Inte alls gräsligt, snyggt och vårfräscht. Som jag har skrivit förr görsnyggt kök.JAG VILL HA ETT LIKADANT..:)
Ha en solig och trevlig helg.
Bettan

hemma hos lilla mej sa...

Vad snyggt och vårfräscht .Kanon fint.Ha nu en underbar lördag varmkram Rita ♥

Susanne sa...

Man längtar så mycket nu efter våren så visst är det skönt att kunna plocka in lite färg och bara njuta..Vackert..Kram till en skön lördag..Susanne

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Bettan: Tack så mycket för din snälla kommetar.
Kul att du tittar in på vår sida.
Kram Anette

Märta sa...

O vilken härlig vårkänsla du förmedlar! Jag gillar verkligen alla dina zinkgrejer.
Ha en fortsatt skön helg!
Kram! Märta

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad fint det blev! Så rätt du har... den var verkligen gräsgrön... *hihi*
Kram/ Anna

Helly på vift sa...

Vad snyggt med pastellfärgerna man blir så glad. Verkligen fräscht oxå :-)