tisdag 16 mars 2010

Kattjobb

Hej mitt namn är Elsa och jag är en ung flicka på 5 vårar. Jag tappade bort min förra familj, men jag hittade en ny familj, som jag nu tar jag hand om. Det är ett stort ansvar, mina huvudsakliga sysslor är äta, sova, värma och kela, det är ett hårt jobb men jag ser det som min plikt att det utförs grundligt varje dag. Det finns bara ett störnings moment, det finns en annan katt i familjen som troligtvis har någon överenergisk sjukdom, för hon jagar mig och vill bara busa när jag vill vila. Men busa det anser jag inte ingår i mina sysslor i familjen. Nu har jag inte tid att skriva mera, jobbet kallar och det är sova på schemat och man vill ju inte missköta sig på jobbet.

Kram Elsa

7 kommentarer:

Butik Östergården sa...

Vilken mysig kisse! Det jobbet hade passat mig alldeles utmärkt.

Kram

Susanne sa...

Så mysigt..älskar katter..Önska jag kunde mina inne ,men sambo är allergisk,,tyvärr..Kram till dagen

Tigris Predikantan sa...

Det är skönt att det finns de som tar sitt jobb på allvar!*ler*
Ja, den tanken tänkte jag: man slipper ta fel glas!
:)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken raring! Och jag är säker på att hon sköter sitt jobb alldeles utmärkt!
kram
Marie

Helly på vift sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Helly på vift sa...

Ja, jag förstår att Elsa blir trött på Stina. Hon är den jobbiga kissen...

Lavendeldockan sa...

hej på dig.
Nej jag var på loppis i skövde.
okej på dom loppisarna har jag ochså gjort en hel del fynd fniss.
Du undrar vart jag bor, vi bor efter väg 200 mellan tidan och moholm.
kram