fredag 23 april 2010

Loppis

Det här är en del av våra loppisfynd.
De här möblerna ska målas vita.
Det är lätt att hitta gamla fina inbundna böcker på antikvariat och på second hand. Att gå på loppis är som att gå på skattjakt. Det mest spännande är när fler personer är intresserad av samma sak. Man ser som tex skrivmaskinen i mitt tidigare inlägg från 10 meters avstånd, när man kommer fram tror man att det är försent, för en person fingrar på skrivmaskinen, man går bort och lossas att man är helt ointresserad, men när personen går så kastar man sig över sitt byte och är alldeles lycklig.

7 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad härligt att gå på loppis och hitta massa mysiga saker.Kanske vi får se hur dom blir vita!!!Önskar dej en mysig dag .Kramar Rita ♥

Lavendeldockan sa...

Underbart med loppisprylar,tänk vad mycket man kan göra med dessa, själv håller jag på att skissar upp ett utekök och med lite blinkningar så kanske mannen i huset bygger det till mig fniss.
Idag skiner solen och jag är ledig denna helg i hela 3dagar, känns skönt då jag har typ jobbat ihjäl mig dom senaste 2veckorna.
Ute ligger resterande löv och väntar på att bli uppkrattade så jag ska strax bege mig ut i den friska luften.
Önskar dig en skön helg
kramar erica

Bittan sa...

Ja visst är det spännande med loppisar, problemet här att det är så dåligt runt omkring, typ nästan bara Erikshjälpen där man varken hittar nåt kul el fyndar nåt. Längtar till sommaren då man kan åka på utflykt till sommar loppisar på landet.
Jag har en lång lista att överraska mannen med ,som är så där måttligt road. Bara att se till att det finns nåt fik i närheten och sport på radion så brukar det gå bra ändå :-)
Ha en trevlig helg.

Kram Bittan

emilias gömmor... sa...

Ja, det känner man igen! Hihi! Man till och känner att man skulle kunna slå ner allt och alla för att hinna fram! Men det värsta är väl när någon hinner norppa det! Jättefina fynd.

Kram Mimmi

Lily sa...

Känner precis igen mig ;-))
Fina skatter ni hittat!
Ha en skön kväll
Kram Lily

Vit som snö sa...

Åhh vad fin både stol o "kista"!!!
Jag känner också igen mej på din beskrivning, man är som en hök när man spanar in vad som finns:)
Trevlig helg!
Kram Cilla

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka fynd! Ska du verkligen måla den lådan vit? Är du riktigt sääääker!!!! *hihi* Tykte bara att den var helt underbar... Stolen var också väldans fin men den kan jag förstå att du vill ha i vitt. Näpp, hund eländet vill inte sova i sin säng... Efter allt slit! Fy så otacksam. Men jag kan förstå att soffan lockar mer... ;0)
Kram/ Anna