onsdag 21 april 2010

Dressingroom

När vi renoverade sovrummet till E som jag berättade om i går, så sattes väggar upp på en del av rummet och där gjorde vi iordning en walk in closet/dressingroom

Välkommen inHyllsystem och skohyllor platsbyggdesÖver 2 meter klädstång sattes upp, man kan aldrig få för mycket av förvaring.
Diamonds are a girls best friend? Marilyn kan ha rätt, men speglar kommer som god tvåa. Vi byggde en provhytt med 3 fasta speglar och 2 vinklingsbara.

E tar korten på speglarna. Här går det inte att missa att komma med på bild. Precis som det ska vara i en prov hytt.

8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Vad läckert.Vad duktiga ni är.Blev ju kanonläckert.Önskar dej en skön dag kramar Rita ♥

Mot nya äventyr ! sa...

Jisses va snyggt både rummet och garderoben blev !! Vilken dröm !
Ha en fin dag ! Helen :0)

Unknown sa...

Vilket underbart tonårsrum och med walk-in-closet, vem drömmer inte om det?!

Själv gör jag i ordning 2 grabbrum och det är väl inte lika kul men när jag är klar stundar 3-årings flickrum och det ska bli jättekul för då får jag bestämma helt själv.

Ni känns bakvända eller också är det jag som är bakvänd. *hehe* I er familj verkar det mannen som står för konstnärlig ådra, hos oss är det tvärtom och har så alltid varit. Jag skulle aldrig släppa min karl med pensel på smådetaljer eller mönstermåleri.

Men ni kanske målar bägge två?

I alla fall så blir allt ni gör till era döttrar vackert och även om mamma inte målar så tror jag nog hon har en del med renoveringen att göra ändå. =)

Hoppas nu ni har lite bättre väder än här!

Kraaaaaaaaaam

Helly på vift sa...

När jag någon gång om 100 år får mitt hus ska jag oxå ha dressignroom. Det är ju sååå mycket lättare att få en översikt på det man har då...

Cilla sa...

Ååå så läckert det det blev!!
Ha det bäst / Cilla

Bittan sa...

Va läckert ,och va smart med speglarna som i ett lyxigt provrum, det ska "jag" oxå bygga när Prinsessan har flyttat hemifrån i heeeeeela hennes rum. Drömma går ju bra :-)

Kram i snön

fr Bittan

Mycket annat & lite betong sa...

Inte så dumt, inte så dumt alls. Jättefint! Tänk att se sina kläder och skor. Mina hänger inklämda så man måste ta fram galjen för att se vad som finns.

Agneta

Elin sa...

Hej!
Vilken fin och praktisk Walk-in-closet du fixat!
Min syster kom på att vi kunde ge Mamma en walk-in-closet i Morsdagspresent. En himla bra idé, mamma och pappa har ändå ett rum som inte används i bra storlek, och Mamma har önskat sig detta, och nu är kläderna utspridda på olika ställen i deras hus. Har sökt runt på nätet, och här hittade jag lite tips.
Tänkte att det skulle vara fint att använda saker mamma hade som liten, t ex bebisskor, näsdukar och suddgummin hon samlade på, Barbies, pigtittare, gamla fotografier och så vidare. Endel kan man rama in. Rummet har småblommiga tapeter i ljua färger så det passar säkert att ha ett romantiskt/nostalgiskt tema.
Ska bli kul att fixa med! Bra att få tips, det finns så mycket på nätet.
Elin