onsdag 14 april 2010

Båt och badsugen

Vi ( Anette, katten Stina och jag )gick ner till vår brygga igår. På vägen ut till bryggan, som ligger på en udde ca 500meter från huset, kommer vi först ner till en liten vik, där var det fortfarande lite is.När vi närmar oss bryggan syns det lite öppet vatten. och väl nere på udden så är det helt öppet vatten runt om. Som jämnförelse så låg det is runt bryggan 5/4-2009, och det var isfritt 14 dagar senare, så trots den långa vintern så är våren lika långt gången som förra året. Vattnet ligger som en spegel och det såg riktigt inbjudande ut. Vore det inte för att man är så långsam att reagera, så hade jag nog hunnit följa den första impulsen till att hoppa i och bada.

6 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!Ja det går fort nu.Vilka härliga bilder.Bara så underbara.Önskar er en fin dag Kramar Rita ♥

Lavendeldockan sa...

Godmorgon.
vilka mumsiga bilder du visar,tänk dig att få sitta på den bryggan med en stooor kopp kaffe och bara njuta, är itne det livet så säg fniss
ta hand om dig vännen
kram erica

Susanne sa...

Kanske tur att du är lite långsam:) Är nog bra kallt i vattnet ...Men väldigt vackra bilder du bjuder på idag..Kram till din dag..Susanne

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det är så vackert ute i naturen nu... Och jag har också sett att isen har gått up på många ställen... Underbart!
Kram
Marie

Butik Östergården sa...

Vad jag förstår måste det vara Viken jag ser på bild. Var uppe till Åvikstand för lite sedan, där var fortfarande is utefter kanterna. Vår tokiga vovve Zeb skulle förstås försöka sig på ett dopp. Men han lyckades inte hitta någon stans att hoppa i.

Här har varit jätte stressigt den senaste veckan men imorgon hade jag tänkt att försöka ta det lite lungt. En envis förkylning gör att jag knappt kan prata idag, Jag är jätte hes.

Ha det skönt i vårvärmen!

Kram Helen

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Härligt natur. Vad fint ni bor!
Ha det gott!
kram
nina

ps. har du gjort den fina tårtan?