söndag 11 april 2010

Blommor inne och ute

Rosa pelagonier på bordet och fönstren Det är så vackert med ljusrosa pelagonier
Tussilago
Tussilago är min favorit vår blomma. Där jag bor måste jag alltid leta efter tussilago. Men blåsippor och vitsippor finns det gott om på våren. Blåsippan och tussilagon är här nu,
men än har inte vitsippan kommit. Vår trädgård var skog när vi flyttade hit för 3 år sen, med massor med blåsippor och vitsippor på tomten och en liten bäck som strilade precis framför uthuset, så man fick hoppa över bäcken när man skulle in till uthuset. Grannarna sa det är så vackert hos er på våren. Jag vet inte vad de tycker nu när vi har dränerat och tagit bort skog och anlagt gräsmatta. Men fortfarande finns det mycket vår blommor kvar.

4 kommentarer:

Mot nya äventyr ! sa...

Vilka härliga vårtecken ! Jättesöta blommor !
Jag har inte sett några blåsippor här hos oss än , men dom kommer nog snart . Stålande sol idag !
Ha en bra dag ! Helen :0)

Lavendeldockan sa...

Härliga bilder.
Jag har ochså hittat massor utav tussilago på våran gård samt vattendroppar och krokus fniss och nu vet jag även vad dom där gula blommorna kallar sig,det är ju vinterek tydligen haha,ja du ser hur bra man är på blom-namn :)
kram erica

hemma hos lilla mej sa...

Vad härligt med tussilago och blåsippor.Tycker att dom är bara så underbara.Ja då är det vår.Önskar dej en härlig söndag i solen.Vårkramar Rita ♥

Susanne sa...

Tussilago,,åh även min vårfavorit..Synd här växer så få..Har mitt gömställe där det brukar komma några få..Kanske jag borde gå upp o leta..Önskar en fortsatt skön Söndag..kram Susanne