tisdag 26 januari 2010

Stenbyggare del 2 "Uteplats med soffa"

När vi gjorde arbetet med sten muren på framsidan av huset, så kom frågan upp om ett vind och insynsskydd till den nyligen anlagda uteplatsen. Det ena gav det andra och snart så började jag med en påbyggnad av nedgången till källaren, på så sätt fick vi en naturlig förlängning av husets stenfot. Även denna sten byggnation är "kallagd" vilket betyder att ingen fästmedel typ murbruk har används. Det är bara en fråga om att hitta rätt stenbit.
Vi byggde in 2st blomparti och sedan även en sittplats stor nog för två. Solen värmer stenarna så det är varmt att sitta här långt in på kvällen.

/Dick

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad jag längtar till sommaren när jag ser dessa bilder. Så härligt att sitta där i sensommarsolen :D
/Linnéa

Anna sa...

Hej!
Vad fint vid källarnedgången! En fråga, det blir inte mkt vatten/snö som rinner ner där?

Mvh Anna

Anna sa...

Hmm, kom på, jag kommer säkert inte hitta till denna kommentar igen för att se ditt svar så du får gärna maila mig :).

Mvh Anna
Mail:annaolsson111@hotmail.com