fredag 29 januari 2010

Butik Östergården.

Jag måste rekommendera den här butiken, som jag tycker är den bästa butiken i Skaraborg med lantlig inredning. Jag åker förbi den varje dag på vägen till mitt jobb. Har till och med kommit för sent till jobbet två gånger, då man lätt tappar grepp om tiden när man går omkring i butiken. De har ett bra sortiment "Butiken med sortimentet för dig som gillar att inreda ditt hem och din trädgård i lantlig stil. Här finns stort utbud av heminredning, presentartiklar"

Gå gärna in på deras hemsida.http://butikostergarden.blogspot.com/









5 kommentarer:

Susanne sa...

Oj så fin..Den skulle jag gärna vilja haft som min egen..Vilken dröm.Har jag fattat rätt att du börjat blogga precis nu ? Väldigt fin start måste jag säga..
.Kram Susanne

Butik Östergården sa...

Godkväll!

Vad glada vi blir med så fina ord om vår butik!
Ibland blir man så vankelmodig om man satsat rätt. Men när en kund skriver så vackra ord om oss blir det så mycket enklare att känna att vi kanske är på rätt väg. Så tack för att du ger oss råg i ryggen att fortsätta sträva framåt.

Men vilken vacker plats ni hittat på jorden.
Känner ej igen huset så jag vet inte var det ligger exakt. Så fint ni gjort det. Det är så vackert med gamla spisar bevarade, jag förstår att ni lagt ner mycket jobb, vacker kakelugn ni har också.
Jag älskar verkligen katter och era Stina och Elsa vår så söta. Tyvärr så har två katter blivit överkörda på vägen, så vi orkar inte ha fler katter. Så det blev två hundar istället, de har vi lärt att inte gå i närheten av vägen. Vi har lyckats ganska bra för de är livrädda när vi kommer i närheten av stora vägen. Fast egentligen är jag nog mer en katt människa.

Det är väl kul att renovera ett gamalt hus och försöka plocka fram det gamla och få fram karaktären av huset.

Nu har jag lagt upp dig på min lista så jag kan hänga med vad som händer hos er.
Det är alltid lika roligt att följa upparbetningar utav gamla hus.

Ha det riktigt gott!

Kram Helen

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Susanne:Tack för de vänliga orden. Ja vi har precis börjat. Det är sådana fina bloggar som din som har inspirerat oss:D

Helen:Min väg till jobbet tar 40 min och höjdpunkten på vägen har alltid varit att åka förbi erat vackra hus. En gång stannade vi t.om utanför på stora vägen för att titta på eran stenmur. När det sedan öppnades en butik, så var vi inte förvånade för man såg ju på långt håll att det fanns ett stort intresse för vackra detaljer:D

Kram Anette,

Maud sa...

Kikade in i din blogg ...jättemycket härligt du visar...allt ni håller på att renovera... jättefint...
Återkommer gärna!
Kram Maud

Märta sa...

Vilken fin affär. Förstår om det är lätt att gå där och glömma både tid och annat. Har jag vägarna förbi någon gång så ska jag minsann stanna till där.
Ha en bra helg!
Kram! Märta