onsdag 20 januari 2010

Romantiskt flickrum

Här är ett av sovrummen på övervåningen som var i behov av renovering. Så som nya väggar och tak, vi slipade och målade golven vita.
Före.

Önskemålet från rumsägarinnan var romantiskt med walk in closet och inbyggd bokhylla.


Så här blev det.
Kakelugnen var i en ovanlig färg som vi försökte matcha rummet med. Vi tog en mycket ljusare färg i samma färgskala till tapetmedaljongerna.
Läshörna vid kakelugnen. På golvet en korg med sparade torkade blommor från pojkvännen.

Infällda bokhyllor med en löndörr. På dörren finns en målning föreställande en sekelskiftes dam. Dörren leder in till en walk in closet på 6 kvadrat meter med hyllsystem, klädstänger, skoställ och en "provhytt" med speglar och belysning modell teaterspegel.

Sov sött under sänghimmeln av spets.

Sminkbord eller studiebord? Det beror på tillfälle och humör.

Ordning och reda på smycken.
En romantisk knopp till gardin.
Lönndörrhandtag
"En egen ängel vid min säng"

4 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

åååååååå så vackert, där vill jag bo. Lyckliga denna tjej som får vara och bo i detta vackra rum. Måste titta igen, kram/Ingela.

Linnéa sa...

Ja jag är lycklig det är ett fint rum :D
/rumsägarinnan

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Hoho ja det blev en fantastiskt fin omgjörning av rummet, jättefint!

Anonym sa...

Jag har så tråkigt i skolan och sitter och kollar på er blogg och inser att min nya lägenhet är mindre än mitt gamla sovrum. Kul förresten att ni skriver om ordning och reda i detta inlägg när ni känner mig ;)
/Linnéa