onsdag 3 augusti 2011

Inreda med färg

I hallen på övervåningen har jag inrett med lite turkosa detaljer.
En arbetskamrat till mig berättade att hon hade 3 tavlor som skulle passa hos mig, helt rätt och nu har de funnits sin plats på min vägg.
På bordet har jag ett kort med glitter detaljer som nu är inramat.

Nu övergår vi till det vinröda som jag har i vardagsrummet.

En orkidé.
Orkidén fick jag av min pappa och den är så stor så den får vara på golvet, äntligen fick jag något att sätta i påsen som jag köpte på bloggträffen i Borås.
Även en liten vinröd blomma på bordet.

9 kommentarer:

Med en doft av lavendel sa...

Hej
Vad fräscht det blev med vitt o turkost, och tavlorna var ju så fina, jag kikade också på ert inlägg innan, vad fint ni har fått det i trädgården. önskar er en skön dag
kram Annika

Anneli sa...

Mycket fint!
Helt rätt att smyga in lite färgglada detaljer i det vita.
Snyggt med turkos.

Själv är jag ganska feg och blandar mest in grått och svart.....lite färglöst.

Ha en fin dag,
Kram Anneli.

EM sa...

Så läckert med de olika färgerna. Perfekt att ha en basfärg och accenter i matchande färger, då kan man byta ganska lätt. I mitt nästa liv ska jag ha så, inte spridd kompott som jag har nu (förutom köket som jag är nöjd med).
Rätar upp bilderna gör jag med Adobe Elements. Minns inte exakt, jag brukar ha boken till hjälp....Har du inte Elements så kan du ladda hem de äldre versionerna gratis. De är lika bra att använda som de nyare versionerna (nästan). Sen kan man ladda ner tillägg till Elements. Kolla in hos Kamomilla, hon skriver en del om det. Varning, börja inte, ni blir helt fast i fotoredigeringens värld...
kram på er
elsamarianne

Snäckskalsdalen. sa...

Det är fint med färg, i alla fall blir jag väldigt glad åt lite färg och du har gjort det på ett elegant sätt! Väldigt fint!
Agnetakram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej,
Jag tycker jättemycket om turkos, det är så fint till allt det vita :))
Ni lyckas verkligen med allt, både ute o inne :))
Kram kram
Jessica

Viola sa...

Visst är det fint med turkosa inslag, så läckert mot mörka färger, vilka fina tavlor som kom hem till dig, :) kram

Therese sa...

I det vitaste vita kan det vara skönt med en färgklick ibland. Det känns som man blir glad av det, på något sätt! Själv plockar jag in blommorna utifrån trädgården, det kan vara läckert det med.
Otroligt fina tavlor! Vilket fynd!

Marita sa...

Visst blir det fint när man adderar lite färg till det annars så skönt neutralt vita! De lyfter varandra, det vita och kulören!! Superfint!
kram, Marita

Ansibecki sa...

Vad fint det blir med lite färgklickar i allt det vita och ljusa. Speciellt turkos och vinröd passade bra tycker jag. Är det lite turkost i tavlorna med? De passade ju i alla fall bra hos er :)