tisdag 3 september 2013

Sensommar

Tack snälla för alla fina lyckönskningar!
Titta gärna in på min floristutbildnings blogg Decora floribus där kommer jag med ord och bilder berätta vad jag får lära mig i skolan.
Jag har blivit så förtjust i de färggranna pelargonierna som har kommit mer och mer ute i blomsterbutikerna. Så det blir att skaffa lite fler till våren. 
En stol som vi har köpt med färdig patina.
Mårbacka pelargonerna är som finast nu.

En gammal vatten spruta.
Alla sätt är bra förutom de dåliga. Dick gjorde en mall när han klippte buxbom häcken.
Så här blev det och jag är jättenöjd.
Lite buxbom kvistar. 

18 kommentarer:

Browneyedgirl sa...

Godmorgon <3
Älskar pelargoner =) Finns så många härliga sorter. Kram och hoppas du mår fint.

Vardag och flärd sa...

Pelargoner är underbara - och säkra - om det inte blåser och regnar för mycket!
Ni är så duktiga både du och Dick!
Kram Eva

Anneli sa...

Oj, så kallt redan........
Vilka fantastiska pelargoner du har.
Ska bli kul att få följa din utbildning i den nya bloggen.

Ha en fin dag, här skiner solen från en klarblå himmel, så härligt,
Kram Anneli

Snäckskalsdalen. sa...

Så kul med floristbloggen! Jag har tittat in och det skall bli spännande att se mera framöver!

Så det finns skola i Töreboda! Kul.

Fina pelargoner!

Agneta kram

Hanna sa...

så många fina pelargoner.
Ha en bra dag
Hanna

Lindas plats sa...

Det var inte många grader det inte på morgonen. Här tror jag vi hade runt +5 men fy så kallt det kändes när jag öppnade dörren för att släppa in den ena katten som vägrar gå in på nätterna.
Vilka fina bilder du lagt upp.
Ha en bra dag
Kram Linda jag ska fortsätta kurera mig idag och imorgon sen så, då får det vara nog oavsett.

Gunillasljusglimtar sa...

Åh såå fina bilder du visar!Vattensprutan var så fin! Här var det inte varmt i morse heller men nu så fint. Pelargonerna nästan är vackrast nu,konstigt va? Ha det gott Kram Gunilla

Prinsessorna på Bellevue sa...

Men hallå, vilka stoooora Mårbacka! Vackra! Göder du dem?

Kraam
Petronella

Unknown sa...

Väldigt fina pelargonier och vad roligt med en blogg om din utbildning, den kommer jag garanterat besöka vid flera tillfällen.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Blommiga Rutan sa...

Oj, dina Mårbacka var verkligen praktfulla! Tycker så mycket om Mårbackorna, men håller med dig, de färgstarka sorterna är väldigt härliga. (men ändå, det är något visst med Mårbacka).

Vilka fina bilder, fin vattenspruta och så fint med buxbom kvistarna i korgen, den rostiga kronan och hästskon. Jätteläckert!

Fin onsdag till dig
Kram Anncathrine

Anonym sa...

Men oj oj vilka fina blommor du har. Här lever inte många längre!!!
Kram
AC

MirandaMaräng sa...

Tittar in och önskar dig en fin helg!
Ja Mårbacka pelargoner är jätte fina det brukar jag också ha! Dina var
verkligen stora o frodiga!
Ha en fin helg!
Kram/MirandaMaräng

Gabriella sa...

Åh så fint era pelargoner blommar! Underbart med pellisar, finns många härliga ena:) Härliga bilder!
Kram

Mycket annat & lite betong sa...

Kul med din floristblogg! Har tittat på den. Så roligt det verkar.
Vilka enorma Mårbackor du har. Mina är höga och rangliga.

Kram Agneta

Butik Östergården sa...

Vad roligt att du verkar trivas med ditt nya liv! Det ser ut som du redan har lyckats med dina blommor hemma, dina mårbacka är ju gigantiska! Var tvungen att ropa på Alf så han fick se Dicks mall för häcken, ha ha han är allt för rolig din Man! Ha det bäst och kram till er båda!

Hjärtruds Stuga sa...

Grattis till floristutbildningen. Vår dotter gick på Sötåsen och när det var öppet hus så var jag alltid tvungen att gå in och kolla den utbildningen med fastän inte dottern gick där. Det känns så synd att pelargonerna snart måste tas in. De är ju som finast nu och det blir inte lätt att få plats med dem inne.

Må så gott

Kram Karin

maria at inredningsvis sa...

WOW vad snyggt:) alltid lika uppiggande att kika in hos dig.

Om du vill gillar söta barnsaker kan du kolla in mitt butikstips idag:)

Ha en härlig dag

LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning

maria at inredningsvis sa...

WOW vad vackert:) jag saknar egen trädgård nu för det haha

Kom hälsa på mig på bloggen snart igen:)

Ha en härlig helg

LOVE Maria at inredningsvis.se - en blogg om inredning