söndag 11 augusti 2013

Revolutionerande

 Ett fönsterputs som har utvecklas till det bättre för det blir inga ränder i glas och speglar efter putsningen och hemligheten är nog att de har en droppe olja i medlet. Så varje fönster går dubbelt så fort att putsa. Så nu får jag tid över till det som är roligare som ex. inredning.
 
Jag blir alltid så glad att få se en vacker fasan ute i naturen. Här har jag köpt en konstgjord fasan som får pryda vårt hem.
Nytillverkad häst som ser ut att ha naturlig patina.
Vår katt Stina som vilar sig inne mellan regnskurarna.
Nu håller min man på att inreda garaget och han tror att det ska vara klart inom en månad.
Jag tycker att det liknar ett kapell, men vi får se hur det kommer att se ut när det är klart.

15 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Bästa sättet att putsa fönster är utan medel, tycker jag =) Jag putsar med ljummet vatten och en fönstertrasa (Icas) och torkar torrt med en annan trasa.. Har aldrig haft så rena fönster =)

Så fin häst och den ser verkligen äkta skavd ut =)

Ha nu en fortsatt bra söndag..

MirandaMaräng sa...

Hej!
Ja fasaner är ju fina och din som du har inne var ju jätte läcker!
Jag tror nog att garaget kommer att vara jätte fint när det blir klart invändigt!! :-)
Kram/MirandaMaräng

Anneli sa...

Tack för tipset!
Jag kör alltid med fönsterputs och tidningspapper..........

Gillar din fasan, har letat länge efter en uppstoppad fågel men inte hittat.

Garaget blir säkert superfint, ni har bra smak och är så kunniga!

Kramen till dig,
Anneli

Vardag och flärd sa...

Jag hatar att putsa fönster men ska prova medlet så får vi se om jag blir glad!
Underbar fasan och förklädet och tvättpåsen är så vackra!
Ha det fint!
Kram Eva

EM sa...

Fönster, ja,,, här är fullt med salt och sand, så vi får gå före med vatten och skölja först, så det inte repar, sen tar vi vatten m pytte yes och så kör vi med skrapa.Vi kan ju gå utanför runt hela lägenheten och slipper klättra,,, och inne är också lätt som en plätt... det är tur för städning är inte min favvosysselsättning... jag läser hellre en god bok, jag...
Garaget blir så fint så vem som helst skulle vilja bo där inne. Så bilarna får det bra...
ha en fin kommande vecka
kram elsamarianne

Browneyedgirl sa...

Putsa fönster är inte skoj men ohhh så härligt när det är klart =)
Hoppas du mår fint. Kramen

Snäckskalsdalen. sa...

Huuh, putsa fönster, inte roligt. Och när man bor nära kusten är det ingen idé alls.....

Jag tycker det blir kanon med ett kapellgarage, det är inte alla bilar som får det så fint! Det ser vackert ut.

Agneta kram

fianathome sa...

Det är väldigt bra det där. Använder jag till våra kristallkronor också. Man sprutar massor och låter det rinna av. Sen putsa med en mjuk duk och man får bästa resultatet :)
Samma med fönster!
Snyggt garaget - Kapell eller ej.
kram
Fia

Anonym sa...

Nyputsade fönster är så härligt!!!
Vilken vacker häst. Waow!!!!
Ha det gott
Kram
AC

Gabriella sa...

Bra med lite tips på puts:) Så söt hon är er Stina! Och vilken fin prydnadshäst. Spännande med garaget, och med kapellkänsla dessutom!:)
Kram

Butik Östergården sa...

Uch prata inte om fönster! Jag borde ha tvättat mina för länge sedan, då får jag testa det medlet nästa gång, det är alltid svårt att få fönstren jämt och fint putsade.

Det var ju bra att fasanen fick ett nytt och mysigt boende!

Den här veckan far vi till modemässa och formex, sedan bär det av till Frankrike på loppis letande. Dessutom skall vi besöka leverantörer ute i Europa. Ska bli jätte kul och spännande, håll tummarna att vi hittar mycket fint!

Hoppas ni får en härlig vecka, garaget ser ju ut att snart vara klart, så fantastiskt fint det blir!

Kram Helen

Gunillasljusglimtar sa...

Håller med dej om det medlet,blir jättefina fönster...Fina bilder Kramelikram Gunilla

fia sa...

Du har verkligen öga för detta med det lilla extra . Så kul att se.
kram.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Finns väl inget härligare än nyputsade fönster :) då känns hela huset rent tycker jag... Men det är inte så kul direkt :)
Stor kram o ha en mysig fredag.
Jessica

Mycket annat & lite betong sa...

Här är det verkligen dags att tvätta fönster men det är inget jag längtar efter. Fast det är skönt när det är gjort och finns det något som underlättar är det ju bra.
Det blir väldigt fint i garaget!

Kram Agneta