onsdag 27 juni 2012

Svarta tavlan för vuxna

I biljardrummet har jag byggt en infälld dart tavla, dörrarna går att stänga och då kan man inte ana att det finns något bakom dörrarna.
 På insidan av dörrarna så är det målat med griffel/tavelfärg så det går att skriva resultat.
En detalj på tavlan är att det är infällt en kulram för att snabbt kunna justera resultatet när man kastar pil. Den vanligaste spelformen i vårat hem är "killer" där det går ut på att man har ett nummer var och sedan försöker man kasta på varandras nr, så då behövs det en kulram för att man kan justera poängen upp och ner fort.
 Längst ned på sidan i en list med hål är det förvaring för kritor . 
 Vid baren är en tavla med bar erbjudande. 
Tavlan har även en flaskhållare för att visa flaskan för erbjudandet "månadens öl" 
Ja som det stod i rubriken,  vuxen tavlor var detta inlägget om, inte att förväxla med tavlor på komvux.
//Dick

7 kommentarer:

Arja sa...

Halloj!
Vilken kul ide att bygga in darttavlan. Snyggt & bra blev det även fiffigt med kulramen.
Ha d gött kram Arja

Hjärtruds Stuga sa...

Fiffig ide med skåpet till darttavlan. Jag har inte velat hänga upp våran för jag tycker inte den är så fin men det är ju kul att spela dart. Så det brukar bli tillfälliga lösningar varje gång. Det får nog bli någon form av skåp till min tavla med.

Mys och må så gott

Kram Karin

EM sa...

Så bra med inbyggd tavla. Vi har en sån av äldre modell med sånt engelskt pubtryck på. Den är av mig förpassad till garaget pga att den är så ful.
Får jag rekommendera ett jättegott öl?
Inte? Hihi, här kommer det ändå:
St Peter´s Cream Stout. Mörkt gott öl. Finns på systemet.
Kram på er
elsamarianne

Anna sa...

Så fint ni gjort! Rolig idé!

Vardag och flärd sa...

Dart är så himla kul och din inbyggda tavla är så genomtänkt och härlig!
Ha det fint!
Kram Eva

fianathome sa...

Det där var ju läckert. Varför finns de inte till vin ;)))
Öl och dart hör ihop men vad hör ihop med vin mer än ost och kex..
kramelikram
fia

Esperanza✿⊱ sa...

trevlig idé, tycker jag för mitt hus!!!
kramar

hoppas


Linda idea, me gusta para mi casa!!!
Abrazos.
Esperanz.