fredag 17 juni 2011

Rundvandring

Det går att gå runt i huset på nederbotten. Till höger när man kommer in i hallen utifrån är vardagsrummet.Om man fortsätter igenom vardagsrummet går man in till biljardrummet, där dörren står öppen.

När man går igenom biljardrummet kommer man till en liten hall där det finns en utgång till baksidan av huset.
I hallen finns det även en dörr som går in till den lilla toaletten.
När man går igenom hallen kommer man till köket.

Från köket till matsalen.

Nu är cirkeln sluten. På bilden ser ni hallen, där vi började vår vandring.

19 kommentarer:

Thérèse Eriksson sa...

Så vackert att jag får gåshud! Wow!

EM sa...

Så vackert allting. Visst är det bra när man kan gå runt Nu ska jag visa vardagsrummet för mannen. Det är så ljust o fint som jag vill ha vårt ist för vårt mörka bokklädda rum. Men det tar väl ett tag innan vi kommer till den delen av huset. Här står regnet som spön i backen. Perfekt dag för en god bok ;-)
Kram elsamarianne

CL.O.T sa...

Så fint ni har det. Blir avundsjuk på allt, inte att förglömma, er ruin ute, helt fantastisk. Ha det gott/ Monika

Susanne sa...

Ett underbart hem..men så är det lättare när man är två som känner samma saker..Här är det bara jag och två som inte alls har lust att hjälpa till utan lägger saker överallt ,,vad gör man då ? Finner en egen vrå? Eller flyttar hem till er ;)
Massa kramar underbar hem.....

Unknown sa...

Ni har sååå himla fint. Skulle kunna flytta in utan att ändra något. Kanske bara hänga upp några foton så det blir personligt åt oss ;).
Kraaam Ing-Britt

CL.O.T sa...

Hej igen! Våran blomförsäljning tar snart slut. Vi har haft öppet sen 14/5.Vi har öppet i helgen 10-14. Nästa vecka mån-onsd. 10-18.Kram/ Monika

Anneli sa...

Hejsan.

Tack för vandringen!
Nu har jag hälsat på i ditt fina hem och jag blev så avis......
Vi hade ett sekelskifteshus för några år sedan där man kunde gå runt på det sättet du beskriver.
Längtar efter huset, men inte läget där huset låg!

Ha en fin helg,
Kram Anneli.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Åh så fint ni har det!
kram
Marie

Butik Östergården sa...

Tack för rund vandringen! Huset verkar mycket större inuti än det ser ut på bilder utifrån,
jag känner för att kontakta en inredningstidning och tipsa om ert ställe.

Jag har varit på skolavslutning idag, en liten tår kunde jag inte låta bli att fälla då jag hör den blomstertid nu kommer. Det var Alfs äldsta barnbarn som gick ur första klass.

Önskar er en härlig helg!

Kram Helen

Arja sa...

Hejsan! Tack för rundvandringen. Så ljust och fint men jag saknade katterna hihi.
Önskar er en trevlig helg med massor utav sol... håller med Butik östergården ert hem/trädgård är så vackert så det skulle tidningarna "slåss" om att få visa upp ;O)
kramizar till er från mig ♥

barbrok sa...

Spännande att få kika in hos er. Ser många fina vita trägolv. Funderar på att måla mina nötta fula i vitt också. Hört att man ska sätta nåt i springorna, men känns inte som om jag vill det. Hur har ni tänkt i den frågan??
Trevlig helg.
Barbro

Photo by Maria sa...

Ni bor och har det så fint att jag hade kunnat flytta in när som..

Ha nu en fin fortsatt fredagskväll..

Kram Mia

Snäckskalsdalen. sa...

Du milde, vilket vackert hus ni har....tänk om man kunde ha lite olika hus, jag menar i olika stilar så där.....Det är mysigt när man kan gå runt också. Ni har det så fint och köket är ju hur mysigt som helst. Det var kul att få gå runt hemma hos dig!
Agneta kram

Lantligt i smultronbacken sa...

Kul att få en liten titt i huset.

Jag har inte provat majs tidigare men till mig sa de att majsen trivs när det blåser och att stå helst flera pantor. De kan behöva hjälp med pollineringaen annars, men att gå och ta lite på dem gör ju inget. De vill ha en solig och varm sommar annars är risken att de inte hinner få fram någon majs i tid. Har man växthus klarar de sig bättre.

Kram Teres

Viola sa...

Tack för den härliga rundvandringen, ni har ett sådant vackert hem :) ha en skön helg, kram

Lavendel o Lantliv sa...

Fantastiskt vackert hem, kan knappt vänta på att få se övervåningen, hihi
Ha en trevlig helg!

Lily sa...

Tack för rundvandringen! Underbart vackert hem ni har..
Ha det gott
Kram Lily

Petra-Lantlig Charm sa...

Å va mysigt med en rundvandring! Ni har så fint så man blir avis, hihi! Längtar efter mitt drömhus varje dag så jag med kan få inreda det precis som jag vill!

Ha en fin söndag trots spöregnet!

Kram Petra

House of Jammi sa...

Så roligt att få hänga med på en rundvandring. Jag älskar ert härliga plankgolv.