fredag 11 mars 2011

Fransk lantstil

När vi nu visar upp hela vardagsrummet,


så tänkte vi passa på att ge några tips* om fransk lantstil: *Vintage. ­Detaljer som gör stilen, gamla böcker från förra sekelskiftet, skräddarbyst, kuddar sydda av gamla mjölsäckar.

*Naturliga dova färger som naturvitt, grått, blekblått och blekrosa, linnetyger, svulstiga möbler, stora klädskåp, sängar, stolar och fåtöljer i barock.





*Blanda det ruffa och det stilrena för att få den där sköna bohemiska känslan.


* Nött yta. Slipa och vitlasera dina möbler så att de får en nött yta.



*Ljussätt. Mixa belysningen med allt från en vacker ljuskrona i taket till en ruff golvlampa, fina brytningar mellan kvinnligt och manligt.


Ha en riktigt skön helg!

10 kommentarer:

Siw sa...

God morgon!
Vilken dröm att få titta på ert mycket mycket vackra vardagsrum! Då glömmer man snö och halka, bara njuter.
Kram!

Butik Östergården sa...

God morgon!
Rummet blev som en dröm! Ett vackrare rum får man nog leta efter, känns vackert, ljust, genomtänkt, med rätta detaljer i hop. Jag sitter bara här och njuter, här kommer ni att trivas det är jag säker på.

Ha en underbar dag!

Kram Helen

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ååh så jättefint det ser ut!
Kram
Marie

Annies Blå sa...

Jättefint ni har fixat. Det märks verkligen att ni inreder med känsla och har öga för detaljer!
Ha en skön helg!
Kram/Annie :)

Butik Östergården sa...

Hej
Just hemkommen efter ett 50 och 20 års kalas!
Vad roligt att gardinerna blev så fina, jag såg att de passade perfekt.
Ska lägga undan till dig när de kommer och höra av mig.

Nu har jag tre inredningstidningar och en tapetkatalog som skall läsas i lugn och ro.

Jag tror er tapet den i vintage stil är med i katalogen. Den är väldigt speciell och fin.

Kram Helen

11 mars 2011 23:16

Mycket annat & lite betong sa...

Det blev ett mycket vackert och hemtrevligt vardagsrum! Soffbordet gillar jag speciellt.

Ha en skön helg!
Agneta

Viola sa...

SÅ himla fint ni har det ! Så roligt att få se översiktsbilder från det vackra rummet, önskar en skön helg, kram VIOLA

Viola sa...

Hallå där, den kostar 475 kr och visst kan jag skicka den...omonterad, men du bör bestämma dig snabbt, fick 4 st och 2 st är redan tingade, kramen VIOLA

Märta sa...

O vad fint ni har det!
Härligt att se det fina rummet!
Kram! Märta

Viola sa...

Hej, jag hör av mig i början på veckan när jag kontaktat mitt ombud för transport så vi får rätt fraktkostnad, den billigaste ska vi ju ha...:) ha en skön söndag, kram..är det något du undrar över så kan du oxå ringa mig på 0703 121271 VIOLA