fredag 25 februari 2011

Glasskåp av gamla fönster

I går blev vi äntligen klara med renoveringen av vardagsrummet och det roligaste som finns är att få möblera och pynta med saker som man har köpt till det nya rummet. Det här skåpet byggde Dick av gamla fönster, vi gick steget längre än vad som är normalt för shabby chic, det är lite mer slitet och ruffare i stilen vilket är mera vanligt i Fransk lantstil.
Det är ett stort skåp och det slukade massor med saker
En spets som jag har fyndat på tradera, det var en rolig hobby under bloggpausen ;)
En fin byst som passar in i den lantliga stilen. Bokstöd
Vi kommer att visa mer bloggbilder från vårt vardagsrum i senare inlägg.

15 kommentarer:

EM sa...

Vilket underbart skåp!!! Och så fina saker ni har i det. Bra bokstöd, det ska jag komma ihåg...
Tradera är roligt, eller hur? Säljer mest, och haft en bra månad faktiskt. Snart lägger jag ut mina antika, engelska babykläder...
kram elsamarianne

Vit som snö sa...

Otroligt vackert skåp!
Och jag gillar er tapet också, jättefin!
Ha en mysig helg!
Kram Cilla

Jenny sa...

Hej Anette!
Vad kul att höra från dig igen!
Skåpet blev ju verkligen något extra, vad duktig han är din man!
Tapeterna ser fina ut oxå, ser fram emot fler bilder från ert vardagsrum:)

Trevlig helg!

kraam Jenny

Skogslyckan sa...

Blev helt paff när jag såg en kommentar från er när jag skulle skriva hos Elsa.Marianne! Vad glad jag blir att ni är tillbaka! Jättefint skåp, vi har ju flera här också som är gjorda av gamla fönster. Och fler idéer på gång.
Ha nu en skön helg!
Kram Pia

Susanne sa...

Hej välkommen tillbaka...Nu funderar jag på en lite paus..Kram kram

Anonym sa...

Flott at du er tilbake:) Romslig og flott skap som er ordna....gleder meg til å se mer av rommet:)

Anonym sa...

Jösses Amalia vilket vackert skåp!

Kram Linda

Ansibecki sa...

Jättefint skåp! Smart bokstöd!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Men Hallå där! Välkomna tillbaka igen! Så roligt! Och så fint ni har gjort... det där skåpet blev ju jättesnyggt! Fantastiskt bra gjort!
Det kanske ramlar in beställningar nu :))
Kram
Marie

Mycket annat & lite betong sa...

Men så kul att ni är tillbaka! Välkomna!
Oh, vilket häftigt skåp ni byggt. Vilket bra bokstöd, jag har flera gamla strykjärn.

Trevlig helg!
Agneta

Nillis sa...

Underbart skåp! Väldigt fin och mysig blogg oxå. Vänligen Pernilla

Vita små hjärtan sa...

Jätteläckert skåp!!!!!
Trevlig helg!
Kram Agnetha

Bittan sa...

Härligt skåp :-)
....det finns allvarliga funderingar
på en copy / paste hihi.
Ha en fin helg .
Kram Bittan

Unknown sa...

Värkligen ett vackert skåp fyllt med unerbara saker.
Önskar er en fin helg, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Heej.. åhh vad roligt att ni är tillbaka! Jag kan inte kommentera de sista inläggen med annat än WOOOOW, allt var fantastiskt vackert. Skåpet är underbart och även alla detaljer. Otroligt inspirerande. Bra jobbat:)
Kramar Linda