söndag 29 januari 2012

Pysselrum del 7. Final

Tisdagen den 24/8 2010 gjorde jag  ett inlägg  på vår blogg att Jeanne d'Arc Living som hade den här  bilden med i sin tidning. Jag skrev: Jag har en dröm om ett hobbyrum något som liknade den här bilden.
I dag kan jag säga att det bästa med en dröm är att den kan bli sann. Nu ska jag visa hela vårt pysselrum,
Nu går vi in genom dörren.
 Om vi börjar från sängen så roterar vi bild för bild åt vänster.
Skrivbordet som vi visade tidigare har bytts ut mot ett vitt, förvaring i hyllor och lådor.

Korrugerade plåt, sladdlampa och eiffeltorn  vi har svävat ut ordentligt här inne!
I centrum av rummet står ett stort bord gjort av gamla rostiga rör som bockar och en vit träskiva.
Mycket arbetsyta och många sittplatser. 
Svart, Brun ,Beige och Vit är genomgående de färger som finns i rummet.
Taklampan är från http://www.inmyhouse.se/lampor/
Provdocka och staffli
Så avslutar vi vid sängen av pallkragar där det första inlägget visade om pysselrummet.

13 kommentarer:

Viola sa...

Hej på er, det var ett tag sen sist..och nu har jag läst ifatt om pysselrummet....finns bara ett ord, UNDERBART! Och så sängen...:) tala om att ni varit kreativa och det blev ett fantastiskt resultat, ha de, kram

Arja sa...

Halloj!
My gush så snyggt det blev!!!
I det rummer skulle jag trivas med mitt skapande hihi eller förmodligen inte få något gjort pga rummet skulle uppsluka mig med all ruffig & coll inredning.
Återigen vilket team ni är ♥

Önskar er en härlig söndag
kram kram Arja

Ansibecki sa...

WOW vilket pysselrum! Vad kul att få se rummet i sin helhet :) Så många vackra och finurliga detaljer och ändå utrymme för att verkligen pyssla loss :) Härligt med drömmar som blir sanna :)

Butik Östergården sa...

Ja hos Er verkar alla drömmar bli verklighet, inte ofta jag blir mållös men nu är jag verkligen just mållös. Ett fantastiskt rum, fattar inte var ni får alla härliga ide er ifrån. Ni är verkligen fantastiska ihop, ni borde säga upp Er från Era jobb och bara hålla på att skapa vackra hem. Ni kan få börja här med en gång!

Kram och Grattis till ett underbart rum!

Helen

EM sa...

Håller med Helen, ni borde verkligen syssla med detta på allvar. . Rummet är helt underbart. Vilket ställe att få inspiration på och förverkliga den.
Kram på er
elsamarianne

Unknown sa...

Hej ni underbara inspererande människor!
Måste säga att ni lyckats ännu en gång att få mig och häpna. Helt otroligt snyggt. Får sån lust att göra om mitt kontor.
Att byta ut det mörka skrivbordet var en bra idé, bryter av lite mera mot det mörka.
Eran provdocka är så fin, visst är det den ni gjort själva?
Tror ni skulle kunna göra karriar inom inredning.
Ha de så bra, kram Ing-Britt

Vardag och flärd sa...

Jag är stum av beundran! Har fått inspiration till en del i mitt syrum, bl a sängen!
Kram Eva

Therese sa...

WOW så häftigt det blev. Ni är verkligen konstnärer, båda två! Rummet verkligen inspirerar till att pyssla, och får hoppas att ni kommer att tillverka mycket framöver... för här väntas med spänning på kommande inlägg :)
Kram

Elin sa...

Jättehärligt pysselrum! Jag håller också på att ordna med ett, det ska också vara i "gammaldags" stil, så nu letar jag gamla möbler och letar idéer. Tack för titten! :-)

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Drömmar kan bli sanna, det är lite upp till var och en, klart att alla har olika förutsättningar men, vill man och har hopp så kan man alltid försöka.
Ni är bäst!
Stor kram
Jessica

Mycket annat & lite betong sa...

Vilket häftigt, roligt, ovanligt och inspirerande pysselrum ni har gjort! Jättekul att se!
Vad ska ni nu hitta på?

Ha en trevlig helg!
Agneta

Pite ByggnadsvårdsErica sa...

Men så supersnyggt!!! Tänk så vackert det blir med tidningar på väggarna. Annat var de förr då tanken inte var densamma :-)

Ha en trevlig helg!

Kyliga (-33) vinterhälsningar
Erica Pite Byggnadsvård

Sofia sa...

Så många superbra idéer! Jag gillar särskilt sängen, men alltsammans är verkligen kanonfint!