torsdag 12 januari 2012

Pysselrum del 2

I hyllan som byggdes av pallkragar har Anette börjat ställa in lite prylar som hon har samlat på sig ett tag just för pysselrummet. Här är en retro kalender dagen till ära.
Hyllorna fylldes i rask takt av...

Lite gamla medicin flaskorDen gamla snörhållaren är även den en sak som har väntat på sin rätta plats.Om vi backar några steg så ser vi ett skrivbord under hyllan. På skrivbordet står bl.a en egen tillverkad lampa.
Recept på Retrolampa:

Fot: navkapsel från morris minor 56

Stativ: kromat 3/4 tum rör.

Lampa: sökarlykta till bil av 60tals modell.

El: orginal el i lykta + 12volts omvandlare. Skrivmaskin av märket Royal.
Eller så kan man ju alltid skriva för hand :-) Detta var del 2 av 7 inlägg som är planerade om pysselrummet, nästa kommer inom kort i dator nära dig.

//Dick

7 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen... ni är helt fantastiska! Hur kan allt ni ta i bli till guld? Galet snyggt med tidningspapper som tapet, för att inte tala om hyllorna!

Jag har en liten fråga som jag gärna skulle ta via mejl men jag hittar ingen adress... Kan ni mejla mig på anna_forslund@live.se så jag får adressen?

Kram/ Anna

EM sa...

A men du, vad snyggt det blev. Precis min stil... och mannen skulle bli grön av avund för lampan... och börja rota i garaget...
då släpar han väl in stötfångarna till Morrisen som hänger i taket i lagårn, som blir fina hyllor kanske... vet inte om jag vågar visa honom...
kram på er
elsamarianne

Anneli sa...

Men så fint, blir alldeles till mig............
Vilken hylla och så snyggt med väggen bakom.

Åh, lampan, vet inte om jag törs prata med "gubben" om den, vet att han skulle gå igång på den och leta upp liknande "saker".

Fortsätt visa mer..........

Kram Anneli.

Vardag och flärd sa...

Ni är fantastiska båda två! Retrolampan är ju kul, bara att komma på tanken att sätta ihop olika delar så är så himla kreativt!
Kram Eva

Photo by Maria sa...

Så jäkla snyggt!!!

Kram Mia

Mycket annat & lite betong sa...

Häftigt! Jättekul att se!

Ha det så bra!
Agneta

Ansibecki sa...

Vad fint det blev i prylhyllan. Och jag älskar kalendern :) Lampan var inte dålig heller! Det är så inspirerande att läsa er blogg. Synd bara att man inte får tummen ur den beryktade bakdelen och gör något själv ;)