söndag 26 september 2010

Staty gjord av kärlek

Vi har alla våra drömmar om olika saker som vi vill pröva på i livet. Skulptera en vacker kvinna var en av de drömmarna jag hade. Jag skulle vilja göra en staty, sa jag till min fru för 3 veckor sedan. Kan du det? undrade hon, tja..det vet jag inte förrän jag har prövat sa jag. Ok! om det är det du vill göra så ska du göra det, sa hon. (Jag har lyckan att ha en fru som alltid uppmuntrar och tror på mig) Jag började direkt, motivet var givet, min fru är ju den vackraste kvinna jag vet, så denna staty är till henne.
Statuette de Anette
Efter 3 veckor med huggmejsel och slägghammare är det klart, Det var svårt att "måla 3D" med huggmejsel, men det var roligare att göra än jag kunde föreställa mig. Med detta lilla projekt bakom mig är det dags att fortsätta med odligsbäddarna innan frosten kommer.
//Dick

8 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Godmorgon Dick!
Vilken duktig konstnär du är och vilken vacker fru du har!!!
Nu skall det bli spännande att se när Anette gör en Statuette de Dick...Ha en bra dag.
Kram Raina

Ewa`s Galleri sa...

Vilket jobb,men du lyckades verkligen,jättefin,frun måste vara nöjd

Bittan sa...

Ojopjo vilken kärleksförklaring :-) du måste ha en både stolt och lycklig fru Dick. Vilken talang du är !!!!
Det där med att hon ska göra en Statuette de Dick är nog ingen bra ide . Skulle inte passa med en "dick" i kolosalformat ihop med ert hus hihi.
Ha en mysig söndagskväll .
Kram Bittan

Creative Momone sa...

Så fin den blev Statuette de Anette!
Du är duktig, kanske kan du satsa på en ny karriär? Din fru måste vara lycklig över din kärleksförklaring,tror jag skulle gråta floder. ;)
Marianne

Vita små hjärtan sa...

Oj vad fin. Vilket konstverk!
Kram Agnetha

Med en doft av lavendel sa...

oj vilka talanger u har, så snyggt.
kram annika

Skogslyckan sa...

Man blir ju alldeles tårögd av en sån kärleksförklaring. Blir så nyfiken på hur du gjort? Har du gjutit en grund i betong först?
Hur som helst jag blir sugen på att prova jag med. Vi har tänkt köpa en gudinna till trädgården och jag har tittat runt de kostar ju multum... Kanon fin verkligen.
Kram Pia

Strandflickorna sa...

En sån fin blogg! Och en sådan fantastisk staty - du är jätteduktig!

Saltstänkta hälsningar från en Strandflicka