lördag 26 januari 2013

Återbruk del 2 vitrinskåp

Det här vitrinskåpet byggdes av gamla 3 luft fönster som skarvades ihop så det blev 4 rutor för att få rätt höjd.  Vardagsrummets gamla taklister blev kröningslist.
Träskivor i hyllplan, pärlspånt som blev över från taket blev rygg, fönsterhakar till lås.
Bredvid skåpet står en "teaterstålkastare" som är gjord av en laboratorielampa, vattenledningsrör och en fällbar trefot.
 Lampetten är gjord av en nock-tegelpanna och ett dörrgångjärn.
 Skölden till hjort-hornet var tidigare en kasserad bordsskiva som nu är omhjort.. ursäkta omgjord.
Återbruk det känns lite som buddism, man åter föds till något annat, har du gjort ett bra jobb som vedskjuls dörr får du komma in i finrummet och bli ett bord. Om det nu är så att buddisterna har rätt vill jag i mitt nästa liv bli en säng.
//Dick

8 kommentarer:

EM sa...

Hahaha, nu fick jag mig ett rejält gott skratt!
En säng!
Ja herreje, du ska få bli en säng. Jag lägger ett gott ord för dig hos Buddah ifall jag träffarn först...
själv kan jag tänka mig bli en fönsterlampa med utsikt över ett hav...
kram på er
elsamarianne

Anonym sa...

Återbruk, det är det bästa som finns. Jag njuter av dina ord och bilder.
Ha en riktigt härlig dag
Kram
AC

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Är det några som kan det här med återbruk och återvinning så är det ni :) Jag skulle vilja säga att ni är bäst på det :)
Stor kram
Jessica
Ha en mysig lördag!

Hjärtruds Stuga sa...

Snyggt!! Ni är verkligen händiga. Bli en säng i nästa livet....nja jag vet inte. Inte hos en sänvätare i alla fall.

Ha det gott

Kram Karin

Vardag och flärd sa...

Fantastiskt, allt används och inget går till spillo hos er! En säng - så du ska inte vara så aktiv i nästa liv!?
Ha det fint!
Kram Eva

Ansibecki sa...

Sådant här gillar jag. Och jag har hela tiden imponerats av er som tar tillvara på gamla saker och använder dem igen i en ny tappning. Dessutom blir det fantastiskt snyggt!

Huset i bullerbacken sa...

Vilket fint skåp ni har byggt. Blir riktigt sugen att låta mannen snickra ihop ett till mig,
HA det fint.
Kram/Anna

Chokladvillan 1910 sa...

Gillar dina plank på väggen där...hm precis en sån tanke har jag till mitt kaosrum. Gillar skarpt ! Du är påhittig du, så himla bra med återvinning ! haha säng !?
Må så gott !
Kram Anki