tisdag 7 februari 2012

Upp-dukat

Så här såg det ut i matsalen innan jag åkte till jobbet.
 Så här såg det ut när jag kom hem, när min man hade varit på loppis. Vid första anblicken syns det att en man har handlat: med en yxa och hyvel men det roliga är att vi pratar mycket om inredning, så de flesta sakerna är sådant som jag letat efter och har önskemål om att hitta.
Nu ska jag visa lite mer fynd som han hittade.
En äkta Unica resväska. För dem som inte känner till det så är den tillverkad i Mariestad vilket är min mans födelse ort.
Pinnstol, hylla och en trälåda.

Silverkanna med tillbehör.
Det största fyndet enligt mig är silverbricka och glas som låg i en sammetslåda.


17 kommentarer:

Med en doft av lavendel sa...

Riktigt mycket fynd ser jag, vad kul att han hittade så mycket fina saker. kram Annika

emilias gömmor... sa...

Ojojoj, vilka fina fynd!!! Precis sådana som jag gillar:))

Kram Mimmi

Unknown sa...

Oj vilka härliga loppisfynd han har gjort. Ni måste ha ritiga guldgruvor hos er. Silverbägarna var verkligen fina, försökte hitta såna till nyår men gick bet.
Ha det bra, kram Ing-Britt

Leif sa...

Herregud är du uppe så tidigt o lägger in på bloggen. Jag öppnar själv en loppis till påsk och det är kul.

Anneli sa...

Ni fortsätter att fynda ser jag!

Kul, ni måste ha några riktiga superloppisar nära er.
Här nära mig tycker jag inte finns några alls........

En bra dag,
Kram Anneli.

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Kanonfina fynd ju :)) Silverbrickan och de små glasen i lådan med blått siden, är exakt en som Emil äldste sonen fick av min mosters loppistokiga sambo en gång, fast den har rött siden inuti. Jag gjorde faktiskt ett inlägg om den för inte så längesen :)
Ha en ifn dag.
Kram kram
Jessica

Butik Östergården sa...

Vilka underbara loppisfynd!
Är det Tidans loppis ni hittat så mycket fint på eller har ni en hemlis loppis någonstans!
Du kommer i alla fall säkert att få till något vackert med dem.

Ser ut att bli gråväder idag, jag vill ha sol och vår!!!

Nu blir det till att jobba med papper hela dagen! Alltså ingen höjdar dag för min del.

Hoppas du får en roligare dag!

Kram Helen

Ansibecki sa...

Roligt med loppisfynd! Och vad mycket ni har hittat, både i detta och förra inlägget! Ni har verkligen öga för vad som ska inhandlas med :)

Vardag och flärd sa...

Oj, så många roliga/fina fynd! Hela det fina bordet fullt! Ja, jag kan tänka att ni kommer att pyssla mycket med det här nu.
Kram Eva

Therese sa...

Vilka roliga fynd. Jag fyndade gamla verktyg till min sambo i julklapp. En rolig grej men faktiskt även användbart.
Kram Therese

EM sa...

Hmm jag är nog också lite nyfiken på vilken super-loppis han varit på. Vilka fynd han gjort! Unika-väskan är ju bara så läcker.
Den mannen vet vad en kvinna vill ha ;-)
kram elsamarianne

Anonym sa...

Vilka fynd. Nu tror jag att loppissäsongen har dragit igång på allvar. Så skoj.
Ha en riktigt skön kväll.
AC

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Va skojsigt att du har en man som också är intresserad av loppis=9
Min suckar mest om jag kommer hem och undrar vad jag ska ha sakerna till.HM!men so what..jag överbevisar honom för det mesta.
Ha det så bra! kram Gabriella

Snäckskalsdalen. sa...

Har du en man som åker till loppis? Det kan jag drömma om, det skulle aldrig kunna hända här, tyvärr. Och vilka fina saker han fick med. Pinnstolen är underbar, sådana har funnit i mitt liv nånstans nångång!
Agneta kram

Mycket annat & lite betong sa...

Oj, så mycket bra saker han hittade!
Min man fyndade ett par långfärdsskridskor åt sig i somras. Så nu ska vi se om de kommer till användning!

Hoppas ni får en trevlig helg!
Agneta

Gunillasljusglimtar sa...

Åh va kul för mannen(o dej) Inte långt till mariestad vi heller..trevlig helg Kramis Gunilla

barbrok sa...

Underbar man du har som kommer hem med så mycket fint!
Kram
Barbro