måndag 25 mars 2013

Snart Påsk

 För att få pengar till en skolresa så gick en kille och sålde tulpaner i vår by.
 Det var längesen jag köpte så fräscha tulpaner, de måste ha kommit direkt ifrån odlaren.
 Några kycklingar runt ägg i en glaskupa.
 Mera påskägg.
 
 Gjutjärns ägg i olika storlekar har jag placerat lite varstans som här i en glaskupa.
I ett skrin.
 
Ett rede i en silverskål.
Påskliljor är endast för inne klimat i år. Vid solväggen känns det som det kunde komma lite vårlökar nu, men med 18 minus på natten är det inte lönt att de visar sig än.

6 kommentarer:

EM sa...

Men oj, vilka fina tulpaner! Visst är det skillnad på kvalitet... och de röda är ju så vackra!
Har ni så himla kallt... då är jag glad att jag inte bor på gården nu. Här är visserligen kallt på nätterna, men dagtid är det helt ok med solen och lätt vind. Inne är samma hela tiden... bortskämd är jag...
kram på er
elsamarianne

Anneli sa...

Men så mycket fint du gjort.
Gjutjärnsägg var något nytt för mig.......ursnygga.

Påskliljor ser vi nog inte än på ett tag, inte utomhus i alla fall.

Ha det gott,
Kram Anneli

Unknown sa...

Så fint du har det med allt påskpynt. Riktigt snyggt med pärlisarna i äggskalet, måste jag apa efter.
Nej än vill inga blommor överleva ute, har några på trappen jag släpar in och ut men de ser lite ledsna ut iaf. Hoppas vårvärmen kommer snart.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Så mycket fint. Påskpynta är mer än vad jag orkar med.
Jag får titta in hos er andra och njuta av fina bilder.
Kram
AC

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilken fin påskinspiration du bjuder på idag.
Jag har också bidragit till en skolresa genom att köpa tulpaner :)
Stor kram
Jessica

Wyn Vogel sa...

Gorgeous - gorgeous eggs and the way you have wrapped them !!! Amazing!!