onsdag 7 december 2011

Slottstallet

I helgen var vi i Skåne och firade min dotter. Men vi hann även att gå på Loppis och besökte inredningsbutiken Slottstallet som ligger i Höganäs utanför Helsingborg.
Butiken hade en blandning av Vintage, Industridesign och nya saker som passar in i den lantlig inredningen. Eller som de beskriver på deras hemsida. "Här hittar du svenskfransk lantkänsla och factoryvintage-stil. Vackert nytt och charmigt slitet i en personlig blandning. Noga utvalt så att du ska finna den rätta atmosfären och inspirationen". Butiken var på deras gård, en jättefin Skånelänga. Nu ska jag visa lite bilder därifrån. Låt er inspireras!
Slottstallets hemsida hittar du här.
Vi hade det riktigt trevligt på vår shoppingtur och det var roligt att få springa på loppis i Skåne också, det är lite skillnad på Skåne och Västragötalands loppis, de hade bl.a en hel del Danska saker. För att hitta när man är ute på okända antik och loppismarker, finns det hjälp i en loppis-guide. Besök gärna hemsidan Antikochloppisguiden.

9 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Härligt, där finns tydligen något för alla smakriktningar!
Kram Eva

Siw sa...

Hej på er båda!
Tack för tipset, det verkar vara en helt underbar affär! Och omgivning!
Ha det bra!

EM sa...

Oj oj så många fina saker. Visst är det roligt att gå på loppisar i andra delar av landet, det är verkligen lokalt. Danmarks loppisar ej att förglömma, som har förvånansvärt bra priser. Grämer mig fortfarande att jag inte försökte "knô" in den där provdockan i vår lilla bil förra sommaren...
kram elsamarianne

Dagar hos mig sa...

Där har jag också varit. Ljuvlig butik!

barbrok sa...

Tack för tipset om loppisguiden!
Vilken härlig affär ni hittade, kan tänka mig det blev några kassar med hem!!
Kram

Cika sa...

Så mysigt! Skåpet på första bilden och stolarna och pallarna i bakgrunden skulle jag vilja ha : )
/Cika

Marie sa...

Hoppas ni hade en bra dag och fick tid till att "bara vara" också!
Roligt att du gillade butiken och jag hoppas att ni kanske snart kommer ner till Skåne igen och hälsar på!
Passar på att önska dig en riktigt god jul!

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Vilken drömresa, verkligennåt attt lägga pengarna på !!

ha en fin dag, Klem Anna

Anneli sa...

Jag var faktiskt i den butiken i somras, brukar försöka hinna med ett besök där när jag är i Skåne.
Men några bra loppisar har jag aldrig hittat, tyvärr.

Får kika i loppisguiden igen............

Ha det gott,
Kram Anneli.